رفع عیوب انکساری


استخراج عدس از برش کوچک (SMILE) نوعی جراحی انکسار با لیزر است. این نوع جراحی از لیزر برای درمان نزدیک بینی (نزدیک بینی) و آستیگماتیسم (قرنیه به شکل نامنظم) استفاده می کند.
برای دیدن واضح ، پرتوهای نوری باید از طریق قرنیه و لنز شما حرکت کنند. نور قرنیه و عدسی را خنک می کند (خم می شود) بنابراین روی شبکیه فرو می رود. با یک عیوب انکساری ، شکل قرنیه یا لنز شما به درستی از خم شدن نور جلوگیری می کند. هنگامی که نور بر روی شبکیه متمرکز نشده است ، باید دید تان مبهم است. با استفاده از SMILE ، چشم پزشک شما از لیزر برای تغییر شکل قرنیه شما استفاده می کند. این امر باعث می شود تمرکز پرتوهای نور روی شبکیه بهبود یابد. SMILE برای درمان نزدیک بینی و آستیگماتیسم معتبر FDA تأیید شده است.
هدف SMILE این است که بینش ، آستیگماتیسم یا هر دو را اصلاح کنید تا دید شما بهتر شود. SMILE ممکن است نیاز شما به عینک یا لنزهای تماسی را کاهش دهد. در برخی موارد ، حتی ممکن است به شما امکان دهد بدون آنها کاملاً انجام دهید.
چه کسی نامزد خوبی برای SMILE است؟
اگر شیوه زندگی و شغلی فعال دارید ، SMILE ممکن است گزینه بهتر از LASIK یا مراحل مشابه باشد. این امر به این دلیل است که SMILE شامل بریدن فلپ در قرنیه شما مانند LASIK نیست. اگر بسیار فعال هستید ، می توانید بطور تصادفی فلپ قرنیه را بیرون بیاورید و باعث ایجاد مشکلاتی شوید.
برای داشتن SMILE ، باید شرایط خاصی را برآورده کنید. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:
شما باید 22 سال یا بالاتر باشید.
نسخه چشم شما نباید در سال گذشته تغییر کرده باشد.
شما باید بین -1 و -10 و تا 3 قطر آستیگماتیسم نزدیک بینی داشته باشید.
قرنیه شما باید سالم باشد ، و سلامت کلی چشم شما باید به طور کلی خوب باشد.
شما باید انتظارات واقع بینانه در مورد آنچه SMILE می تواند و نمی تواند برای شما انجام دهد ، داشته باشید.
برخی از افراد نامزد SMILE نیستند. این افراد شامل افراد زیر است:
خطای انکسار ناپایدار (در حال تغییر)
پوست یا بیماری دیگری که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد
ایجاد زخم بیش از حد یا تشکیل کلوئید
ساییدگی قرنیه یا بیماری
گلوکوم پیشرفته
آب مروارید روی بینایی تأثیر می گذارد
دیابت کنترل نشده
سابقه بیماری چشم یا جراحی چشم
تاریخچه عفونت های خاص چشم
یا باردار هستند
چشم پزشک شما می تواند در مورد سایر شرایطی که ممکن است شما را از عمل اسمایل باز دارد ، با شما صحبت کند.

امروزه جراحی لازک یکی از روشهای رایج در چشم پزشکی است. هزاران بیمار سالانه در آمریکا برای اصلاح خطاهای مختلف انکسار انجام می شوند. در این زمینه ، لیزیک و PRK به دلیل ایمنی و کارآمدترین روشهای جراحی تبدیل شده اند ، اما در هر دوی آنها معایبی وجود دارد. در مورد PRK ، مه ، درد بعد از عمل و بهبودی بینایی پایین برخی از عوارض شایع است. از طرف دیگر ، لیزیک همچنین دارای معایبی همچون عوارض مربوط به فلپ (حین عمل جراحی و بعد از عمل) ، عوارض مربوط به رابط و اکتازی پس از لیزیک است.
LASEK (keratomileusis اپیتلیال لیزر) می تواند از همه این معایب جلوگیری کند و علاوه بر این ، مزایای PRK و LASIK را ترکیب کند.
تاریخچه LASEK از سال 1996 آغاز شد ، هنگامی که اولین عمل LASEK در انفارکتوس چشم و گوش ماساچوست توسط Azar ، DT انجام شد ، اما ماسیمو کاملین بود که اصطلاح LASEK را معرفی کرد و این روش را رواج داد.

فمتولیزیک Femto Lasik: در حال حاضر، یکی از دقیق ترین و کم خطرترین انواع جراحی لیزر چشم برای اصلاح عیوب انکساری چشم در جهان میباشد.
اگر برای عمل لیزیک استرس دارید و یا اگر در جراحی لیزیک، وجود تیغ جراحی برای برش نازک فلپ قرنیه، شما را نگران میکند، روش فمتولیزیک بهترین گزینه برای شماست. فمتولیزیک (یا لیزر فمتوثانیه) روشی است که در آن تیغ جراحی وجود ندارد. در این روش که لیزیک بدون تیغه یا لیزیک تمام لیزر هم نامیده میشود، جراح از دو نوع لیزر برای تصحیح بینایی استفاده می نماید.
در واقع برای برش قرنیه، تیغی در این نوع لیزیک وجود ندارد. برای همین است که این نوع لیزیک را لیزیک تمام لیزر ( فمتولیزیک) می نامند. در فمتولیزیک، حتی برش قرنیه نیز با نور لیزر انجام میشود. در ابتدا یک لیزر فمتوثانیه فوق سریع برای ایجاد یک فلپ نازک در قرنیه (سطح جلو چشم ) استفاده می شود. سپس لیزر اگزایمر، مورد استفاده قرار می گیرد تا بافت زیرین قرنیه را برای اصلاح بینایی، مورد تابش قرار دهد.
عمل فمتولیزیک چگونه انجام میشود؟
در واقع اصول لیزر چشم در تمام عمل های لیزری چشم، شبیه به هم بوده و تفاوت اصلی آنها در آماده نمودن چشم برای تابش نور لیزر میباشد. در عمل فمتولیزیک، تمام آمادگی هایی که برای عمل لیزیک چشم انجام میشود، مدنظر قرار میگیرد. ابتدا چشمها با قطره ی بی حسی، بی حس میشوند و شما کاملا بهوش هستید. سپس شما به سمت دستگاه لیزر بسیار پیشرفته ای هدایت میشوید. پس از دراز کشیدن روی تخت دستگاه، چشمهای شما با وسیله ای بنام اسپکولوم باز نگهداشته میشود. اینک با لیزر فمتوثانیه برشی بسیار دقیق و ظریف روی قرنیه ایجاد میشود.
این برش بسیار ظریف در عمق حدودی 90 تا 110 میکرون در قرنیه ایجاد میشود. از این روی این عمل برای قرنیه های نازک بسیار مناسب است. سپس تابش لیزر اگزایمر به سطح قرنیه شما، تمام عیوب انکساری شما را اصلاح مینماید. تمامی عیوب انکساری شما از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم توسط فمتو لیزیک اصلاح میشود. اینک لایه ی برش خورده به محل اولیه خود برگردانده میشود تا خود، به عنوان یک پانسمان طبیعی از بافت لیزر شده محافظت نماید. این لایه ی ظریف و بسیار نازک، بزودی جوش میخورد و نیازی به بخیه ندارد.
فمتولیزیک برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی، فردی که واجد شرایط جراحی لیزیک باشد، یک کاندید خوب برای فمتولیزیک نیز هست. به بیانی دیگر هرکسی که بتواند جراحی لیزیک را انجام دهد، میتواند فمتولیزیک را هم انجام دهد. شرایط فمتولیزیک همان شرایط عمل لیزیک میباشد.در ضمن برخی مطالعات نشان داده اند که ممکن است این روش، خطر برخی عوارض لیزیک را که مرتبط با استفاده از تیغ جراحی (میکروکراتوم) هست، کاهش دهد.
فمتولیزیک برای قرنیه نازک
به دلیل دقت بالایی که در برش قرنیه در فمتولیزیک وجود دارد، این عمل را برای قرنیه های نازک مناسب میدانند. لیزرفمتوسکند در این روش، میتواند برش هایی با دقت های بسیار بالا و بسیار نازک در قرنیه ایجاد کند. از اینرو فمتولیزیک یک روش بسیار مناسب برای قرنیه های نازک بشمار میرود.

کراتکتومی فوتورفراکسیو (PRK) نوعی جراحی انکسار است. این نوع جراحی از لیزر برای درمان مشکلات بینایی ناشی از خطاهای انکسار استفاده می کند. شما وقتی خط چشم را به درستی خنک نمی کند (خم شود) دچار عیب انکساری می شوید.
با PRK ، چشم پزشک شما از لیزر برای تغییر شکل قرنیه شما استفاده می کند. این امر باعث می شود تمرکز پرتوهای نور روی شبکیه بهبود یابد. PRK برای درمان نزدیک بینی (نزدیک بینی) ، هایپروپی (دور بینی) و آستیگماتیسم استفاده می شود.
هدف از کراتکتومی فوتورفراکسیون اصلاح خطای انکسار شما برای بهبود بینایی است. PRK ممکن است نیاز شما به عینک یا لنزهای تماسی را کاهش دهد. در برخی موارد ، حتی ممکن است به شما امکان دهد بدون آنها کاملاً انجام دهید.
اگر چشم خشک یا قرنیه های باریکی دارید و می خواهید جراحی انکسار انجام دهید ، PRK ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. دلیل این امر آن است که در صورت داشتن این شرایط برخی دیگر از جراحی های انکسار مانند لیزیک توصیه نمی شوند.
همچنین ، اگر شیوه زندگی یا شغلی بسیار فعال دارید ، PRK ممکن است گزینه بهتری نسبت به لیزیک یا رویه های مشابه باشد. این امر به این دلیل است که PRK شامل بریدن فلپ در قرنیه شما مانند لیزیک نیست و جراحی های مشابه انجام می شود. اگر بسیار فعال هستید ، می توانید بطور تصادفی فلپ قرنیه را بیرون بیاورید و باعث ایجاد مشکلاتی شوید.
برخی از افرادی که لنزهای خاصی در حین عمل آب مروارید در چشم خود قرار داده اند ، ممکن است PRK داشته باشند تا بینایی خود را تنظیم کنند.
برای داشتن PRK ، باید شرایط خاصی را برآورده کنید:
شما باید 18 سال یا مسن تر باشید (در حالت ایده آل ، بیش از 21 سال ، هنگامی که بینایی احتمالاً تغییر از دست داده است).
نسخه چشم شما نباید در سال گذشته تغییر کرده باشد.
خطای انکسار شما باید عاملی باشد که می تواند با PRK درمان شود.
قرنیه شما باید سالم باشد ، و سلامت کلی چشم شما باید به طور کلی خوب باشد.
شما باید انتظارات واقع بینانه در مورد آنچه PRK می تواند و نمی تواند برای شما انجام دهد ، داشته باشید.

لیزیک نوعی جراحی انکسار است. این نوع جراحی از لیزر برای درمان مشکلات بینایی ناشی از خطاهای انکسار استفاده می کند. شما وقتی خط چشم را به درستی خنک نمی کند (خم شود) دچار عیب انکساری می شوید.
برای دیدن واضح ، پرتوهای نوری باید از طریق قرنیه و لنز شما حرکت کنند. قرنیه و لنز نور را خنثی می کند بنابراین روی شبکیه فرو می رود. شبکیه نور را به سیگنالی تبدیل می کند که به مغز شما می رود و تبدیل به تصویر می شود. با خطاهای انکسار ، شکل قرنیه یا لنز شما از خم شدن صحیح نور جلوگیری می کند. هنگامی که نور بر روی شبکیه متمرکز نشده است ، باید دید تان مبهم است.
با لیزیک ، چشم پزشک شما از لیزر برای تغییر شکل قرنیه شما استفاده می کند. این امر باعث می شود تمرکز پرتوهای نور روی شبکیه بهبود یابد. از لیزیک برای درمان نزدیک بینی (نزدیک بینی) ، هایپروپی (دور بینی) و آستیگماتیسم استفاده می شود.
هدف LASIK اصلاح خطای انکسار شما برای بهبود بینایی است. لیزیک ممکن است نیاز شما به عینک یا لنزهای تماسی را کاهش دهد. در برخی موارد ، حتی ممکن است به شما امکان دهد بدون آنها کاملاً انجام دهید. چه کسی کاندیدای خوبی برای لیزیک است؟
برای انجام عمل جراحی لیزیک ، باید شرایط خاصی را برآورده کنید. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:
شما باید 18 سال یا مسن تر باشید (در حالت ایده آل ، بیش از 21 سال ، هنگامی که بینایی احتمالاً تغییر از دست داده است).
تجویز چشم شما نباید در سال گذشته خیلی تغییر کرده باشد.
خطای انکسار شما باید عاملی باشد که با LASIK قابل درمان است.
قرنیه شما باید به اندازه کافی ضخیم و سالم باشد ، و سلامت کلی چشم شما باید به طور کلی خوب باشد.
شما باید انتظارات واقع بینانه در مورد آنچه LASIK می تواند و نمی تواند برای شما انجام دهد ، داشته باشید.
برخی از افراد نامزد لیزیک نیستند. این افراد شامل افراد زیر است:
خطای انکسار ناپایدار (در حال تغییر)
سطح شدید میوپیا ، هایپروپیا یا آستیگماتیسم
خشکی چشم شدید
قرنیه هایی که خیلی نازک هستند
ساییدگی قرنیه یا بیماری
کراتوکونوس (قرنیه مخروطی شکل)
گلوکوم پیشرفته
آب مروارید روی بینایی تأثیر می گذارد
سابقه ابتلا به عفونت چشم خاص
دیابت که به خوبی کنترل نشده است
زنان باردار یا شیرده
چشم پزشک شما می تواند در مورد سایر شرایطی که ممکن است شما را از داشتن لیزیک باز دارد ، با شما صحبت کند.
برای تعیین اینکه آیا شما کاندیدای لیزیک هستید ، چشم پزشک شما چشم شما را معاینه می کند. در اینجا آنچه انجام خواهد شد:
سلامت کلی چشمان شما بررسی می شود.
اندازه گیری قرنیه شما انجام خواهد شد.
اندازه مردمک شما بررسی می شود.
خطای انکسار شما اندازه گیری می شود.
در بعضی موارد ، چشم پزشک شما میزان و میزان اشکی که چشم شما ایجاد می کند را اندازه گیری می کند. این برای بررسی اینکه آیا شما خشکی دارید یا خیر ، چقدر شدید است.
TurkeyEnglish Call Now Button